Archive
Branding

İçgörüye Dayalı Ambalaj Tasarımı






İçgörü marka iletişiminin en kritik kavramlarından biri: Hedef kitlenizin zihninin, hatta kalbinin içini görerek, nasıl düşündüğünü, nasıl hissettiğini anlamayı ifade eden bir terim. Başka bir deyişle hayata onun gözleriyle bakabilmek, onun zihniyle düşünebilmek ve -iyi gününde, kötü gününde- onun gibi hissedebilmekle ilgili. Böyle bir bilgiye sahip olmak elbette kolay değil. Çünkü içgörü kolayca elde edilebilecek türden bir “bilgi”den ziyade, ulaşılması Devamını Oku




Pizza Hut’ın Yeni Logosu






Amerikan restoran zinciri Pizza Hut önceki gün New York’da düzenlediği bir basın toplantısı ile yeni logosunun tanıtımını yaptı. Şirketin yeni CEO’su David Gibbs‘in “Pizza Hut’ın kurulduğundan bu yana gerçekleştirdiği en büyük değişimlerden biri” olarak adlandırdığı bu re-branding çalışması kapsamında markanın yeni menüsü ile birlikte yeni sloganı da tanıtıldı: “The Flavor of Now”.




2014 Yılının En Başarılı Rebranding Çalışması






2014 yılının Dünyanın En İyi Rebranding ödülünü kazanan marka. Öncesi ve sonrası görüntüleriyle buradan görüntüleyebilirsiniz.




11 Yıldır Tutkunuzdan İlham Alıyoruz






Nasıl geçti biz de anlamadık. Tam 11 yıl olmuş. Geriye dönüp bizi 11 yıldır neyin heyecanlandırdığını sorduğumuzda yanıtlamamız çok uzun sürmedi: “Tutku”, hep bizim en temel motivasyon kaynağımız oldu. İşine tutkuyla bağlı, büyük hedefleriyle gelen müşteriler bizi her zaman daha çok heyecanlandırdı. İlham veren markaları bu tutkudan aldığımız ilhamla tasarladık. Uzun lafın kısası müşterilerimizden tedarikçilerimize, iş arkadaşlarımıza kadar en büyük ilham kaynağımız Devamını Oku




Markaların Logo Evrimi









Tipografi Tutkunları İçin Helvetica Bira






Grafik tasarım ve tipografi aleminde Helvetica fontunun yeri ayrıdır (mesela Helvetica’nın 51.yılına ithafen yapılan tasarımlara buradan bir göz atabilirsiniz). Rus tasarımcı Sasha Kischenko da Helvetica fontunu kullanarak harika bir bira markası ve ambalaj konsepti tasarlamış. Kischenko’nun “Helvetica Bira” ismini verdiği bu konsept markanın ambalajı üzerindeki numara biranın alkol oranını, kutunun rengi ise biranın tipini (lager veya stout) Devamını Oku




Packard Bell Logosunu Yeniledi, Gençleşti!






Birçok marka, geliştirtiği yeni iş stratejileri ve değişen pazar koşullarına uyum sağlamak amacıyla marka ya da kurum kimliklerini revize ediyor. Bunlardan biri de Packard Bell. Dünyanın en ünlü ve lider bilgisayar markalarından Packard Bell, çok markalı pazarlama stratejisinin bir parçası olarak marka kimliğini ve logosunu yeniledi. Yeni logoda “Packard Bell” yazısı ile birlikte “PB” harfleri Devamını Oku