Dünya Markalar Liginde Son Durum

Brand Channel Readers’ Choise 2006” anketi sonuçları açıklandı. Daha önce “Dünya Markası Olmak” başlıklı yazıda Brand Channel’dan ve her yıl düzenli olarak gerçekleştirdiği “Readers’ Choise” anketinden bahsetmiştik. Kısaca tekrar hatırlatayım: Brand Channel, “branding” alanında dünyanın önde gelen online yayınlarından biri. Arkasında ise bu sektörden ve dünya markalarından hiç de uzakta durmayan Interbrand adlı markalaştırma ajansı var.

brandchannel.com her yıl internet üzerinden gerçekleştirdiği anketinde katılımcılara, geçtiğimiz yıl içerisinde kendilerini en fazla etkileyen (olumlu ya da olumsuz) markanın hangisi olduğunu soruyor. Dünyanın çeşitli ülkelerinden ankete katılanlar da internet üzerinden verdikleri oylarla sonuçta “dünyayı en çok etkileyen markayı” seçiyorlar. Yani bir anlamda kimin dünya markası olup kimin olmadığı belirleniyor bu anket ile. Lafı daha fazla uzatmadan sonuçlara geçelim.

Arama Sonuçları Değişmedi! Google Yine Birinci!

Google

Hemen ilk 10’u sıralayalım:

1. Google
2. Apple
3. YouTube
4. Wikipedia
5. Starbucks
6. Nokia
7. Skype
8. Ikea
9. Coca-Cola
10. Toyota

Bu sıralamada ilk başta dikkatimizi çeken, ilk iki sıranın geçen yılın sonuçları ile aynı olması. Yani geçen yıl da Google ve Apple aynı sıralamayla ilk iki marka olarak listedeydi.

Bu bir tesadüf olabilir mi? Hiç sanmıyorum. Apple 2001, Google ise 2002 yılından bu yana, ilk iki sıranın adeta müdavimi olmuş durumda. Bu ikilinin, son zamanların moda deyimiyle “sürdürülebilir” başarılarının ardında çok daha sağlam nedenler var tabii ki.

***

Bu yıl doğrudan listenin 3. ve 4. sırasına yerleşen iki yeni marka gözümüzden kaçmıyor: Birincisi, 2005 yılında ortaya çıkan ve 2006 yılında aylık 20 milyon ziyaretçi sayısı ile akıllara zarar bir başarı yakalayan ve Time Dergisi tarafından “Yılın Buluşu” olarak adlandırılan video paylaşım sitesi YouTube. Geçtiğimiz yıl içerisinde Google tarafından 1,65 milyar dolara satın alınarak gündemimize bomba etkisiyle giren Youtube’un geçen yılın üçüncüsü Skype‘ı yerinden etmiş olması hiç de şaşırtıcı değil.

Youtube

İkinci “yenimiz” ise Wikipedia. Gezegenimizin bilgi dağarcığı. Listenin 4. sırasında. Bir zamanların Meydan Lauresse’u ne ise günümüzün Wikipedia’sı da o işte. Tabii ki çok daha fazlası.

Bu iki marka arasındaki en önemli ortak nokta ikisinin de kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriğe sahip online platformlar olmaları. Yani her ikisi de birer Web 2.0 yıldızı olarak bulundukları konumu fena halde hak ediyorlar. Biz de webin hangi yöne doğru evrildiği konusunda bir kez daha ikna olmuş oluyoruz.

2006 sonuçlarının tamamı için tıklayın:

Brand Channel Readers' Choise 2006

Brand Channel Readers’ Choise 2006

1 comment
  1. Anonymous says: April 17, 20089:53 pm

    güzel paylaşım. Sıkılmadan okudum. Emeğinize sağlık.

Submit comment