Dünyanın En Değerli Markası

Dünyanın önde gelen bağımsız marka değerlendirme kuruluşlarından Brand Finance’ın her yıl yayınladığı “The BrandFinance® Global 500” sıralamasında geçen yıl olduğu gibi bu yıl da 41,4 milyar dolarlık marka değeriyle Wallmart birinci sıradaki yerini koruyarak “Dünyanın en değerli markası” ünvanını kimseye kaptırmadı. “Save money. Live better.” sloganı ile daha ucuza daha iyi bir hayat vaadeden marka, belki de global perakende pazarlarındaki genel eğilimin de ne yönde olduğu konusunda önemli sinyaller veriyor.

The BrandFinance® Global 500 – 2010 sıralamasında ikinci sırada 36,2 milyar dolarlık marka değeri ile Google’ı görüyoruz. Geçen yılki sıralamada 5. sırada yer alan Google bu yıl marka değerindeki %23,5 gibi büyük bir artışla 2. sıraya yükselmiş. Bu satırları yazarken bile Google hizmetlerinden yararlanan biri olarak buna pek şaşırdığım söylenemez.

Geçen yıl 2. sırada yer alan Cocacola bu yıl bir sıra gerileyerek 34,8 milyar dolarılık cirosu ile 3. sırada yer alıyor. Cocacola marka değerini geçen yıldan bu yıla yaklaşık %6,5 arttırmış olmasına rağmen Google’ın hızlı yükselişinden payını almış gibi görünüyor.

Google’ın hızlı yükselişi ile 2. sıraya yerleşmesinden etkilenen tek marka Cocacola değil elbette. Geçen yıl 3. sırada yer alan IBM 4.sıraya, yine geçen yıl 4.sırada yer alan Microsoft ise 5.sıraya gerilemiş.

The BrandFinance® Global 500 listesinde maalesef bir Türk markasına rastlayamıyoruz. Dünya markası olmak nedir, ne değildir, bu topraklardan çıkar mı, çıkmaz mı ya da nasıl çıkar diye biraz daha kafa yormak gerekiyor sanırım.

 

 

0 comments
Submit comment