Google, Facebook’a Karşı Cephe Savaşında

Google
Bir hayli gecikmiş bir haber olsa da, bir önceki yazıyı güncellemek adına küçük bir bilgilendirme yapalım.

Microsoft ile Facebook'un değeri 15 milyar dolara ulaştı.

Facebook
savaşlarını Microsoft kazandı. Facebook’un kurucusu Mark Zuckerberg, firmanın yüzde 1.6’sını 240 milyon dolar karşılığında Microsoft’a satmayı kabul edince şirketin değeri bir anda 15 milyar dolara fırladı.

Facebook, Mark Zuckerberg

Peki Google ne yaptı?

Bugün internet üzerinde en yaygın “sosyal ağ” sitesi haline gelen Facebook’a karşı diğer bütün “sosyal ağ” sitelerini birleştirecek bir yapı kurdu. Google’ın oluşturduğu ve “Open Social” adını verdiği bu platformda MySpace, LinkedIn, Friendster, Ning, Flixter ve Plaxo gibi net dünyasının önde gelen sosyal paylaşım siteleri yeralıyor.

Open Social

Peki bu “Open Social” yapısı ne işe yarayacak?

Facebook’taki “application” denen, Fun Wall, Rakı Sofrası, İsim Analizi vb. bir sürü küçük uygulamayı bilirsiniz. Bu uygulamalar Facebook tarafından üretilebildiği gibi Facebook Platformu sayesinde farklı kişiler ve siteler tarafından da üretilerek Facebook üzerinde kullanılabiliyor. İşte Google’ın kurduğu bu Open Social altyapısı da benzer bir platform yaklaşımını esas alıyor. Tabii bir farkla. Open Social üzerinde yaratılan bu tür uygulamalar bu platfomu paylaşan diğer tüm sitelerde de kullanılabilir oluyor. Yani sizin bu platformu paylaşan birden fazla sitede sayfanız varsa, bu sayfalardan birine yüklediğiniz bir uygulama diğer sitelerdeki sayfalarınızda da yer alıyor. Dolayısıyla Open Social yapısı, farklı sitelere üye olmakla birlikte aslında aynı platformu paylaşan kullanıcıları sayesinde çok daha geniş bir kullanıcı kitlesini kapsamına almış oluyor.

Social Participation Inequality

Özetlersek, Google, Facebook savaşından yenik ayrılmış gibi görünse de işi sosyal ağ platformuna çekip bir cephe savaşı başlatmış gibi görünüyor. Ne diyelim, hayırlısı olsun…

0 comments
Submit comment