Archive
Marka İletişimi

İçgörüye Dayalı Ambalaj Tasarımı






İçgörü marka iletişiminin en kritik kavramlarından biri: Hedef kitlenizin zihninin, hatta kalbinin içini görerek, nasıl düşündüğünü, nasıl hissettiğini anlamayı ifade eden bir terim. Başka bir deyişle hayata onun gözleriyle bakabilmek, onun zihniyle düşünebilmek ve -iyi gününde, kötü gününde- onun gibi hissedebilmekle ilgili. Böyle bir bilgiye sahip olmak elbette kolay değil. Çünkü içgörü kolayca elde edilebilecek türden bir “bilgi”den ziyade, ulaşılması Devamını Oku




Pazarlama ve Fizik Kuralları Arasındaki Benzerlikler [Video]






Google’da pazarlama direktörü olan Dan Cobley’in “What physics taught me about marketing (Fizik bana pazarlama hakkında ne öğretti)” isimli TED konuşması fizik kuralları ve pazarlama arasındaki ilginç benzerliklere dikkat çekiyor.




Media Markt ve Darty






Geçtiğimiz hafta yeni bir teknoloji market açıldı Türkiye’de: Media Markt. Yer yerinden oynadı adeta. Açılış günü mağaza önünde oluşan izdiham tüm medyada ilk sırada yer aldı. Peki bu izdiham neden oluştu? Media Markt ne söyledi, nasıl söyledi de herkes sanki kıtlıktan çıkmış gibi açılış günü saatler öncesinden yığıldı mağaza önüne? Media Markt’ın temel mesajı şuydu: Devamını Oku




Ah Burgaz Ah! Biraz Geç Olmadı mı?






Son günlerde Burgaz Rakı’nın “Yaş Üzüm Rakısı” ilanlarını görmeye başladım gazetelerde. Yeni çıkmış ve neden olduğunu anlayamasam da “sınırlı sayıda” üretilmiş. Yaklaşık 2 sene önce ilk kez Efe Rakı çıkarmıştı “Yaş Üzüm Rakısı”nı. İlanlarında yeni ürün çarpıcı bir görsel ve etkileyici bir anlatımla tanıtılıyor, ardından da “sınırlı sayıda” üretildiği belirtilerek ürüne ayrı bir değer katılıyordu. Devamını Oku




Darty Nedir?






Nedir Darty? Son günlerde bol bol reklamlarını gördüğümüz bir marka. Evet Darty’nin bir marka ismi olduğunu biliyoruz. Peki ne markası? Hemen ilana bakalım. İlanda ilk gözümüze çarpan başlık şöyle diyor: “Hizmette ‘Güven Çerçevesi’ Dönemi Başladı! Sizi Hiç Yalnız Bırakmıyoruz“. Darty bir banka olabilir mi acaba? Devam edelim ilana bakmaya. Yukarıda yine büyük puntolarla yazılmış bir Devamını Oku