Müşteri Adaylarınıza Daha Çekici Görünmek İçin Hemen Yapabileceğiniz 3 Şey

Müşteri adaylarınızın ortak özelliği sorunlarını çözecek beyaz atlı prenslerini arıyor olmalarıdır. Yapmanız gereken sadece sunduğunuz çözümleri anlatmak değil, aynı zamanda onlar için EN İYİ seçenek olduğunuzu bilmelerini sağlamaktır.

Şirketiniz için yeni müşteri adayları bulmak tıpkı yeni sevgili aramak gibidir. Sevgili adayının karşısındakini daha yakından tanıma isteği duyması için öncelikle onu belirli bir seviyede çekici bulması gerekir. İlişkiyi daha ileriye taşıyıp taşımama konusundaki kritik kararını ise ancak ilgisini çeken aday hakkında daha fazla bilgi edindikten sonra verir.

Müşteri adaylarınızın ortak özelliği sorunlarını çözecek beyaz atlı prenslerini arıyor olmalarıdır. Yapmanız gereken sadece sunduğunuz çözümleri anlatmak değil, aynı zamanda onlar için EN İYİ seçenek olduğunuzu bilmelerini sağlamaktır.

İşte müşteri adaylarınız için daha çekici olmanızı sağlayacak ve hemen şimdi uygulayabileceğiniz 3 şey:

1. İdeal müşterinizi net bir şekilde tanımlayın.

İdeal müşterinizin kim olduğunu bilmeden doğru müşteriyi çekemezsiniz. Hedef kitlenizi olabildiğince detaylı bir şekilde tanımlamanın size iki önemli faydası olur:

  • Sadece çalışmaktan zevk aldığınız müşterilerle çalışırsınız
  • Size evet deme olasılığı en yüksek müşteri ideal müşterinizdir. Çünkü onun ihtiyaçlarını en iyi siz anlarsınız

Bu çalışmayı pazarlama faaliyetlerinizi belirli bir kitleye odaklayabilmek için yaptığınızı unutmayın. Hedef kitlenizi sınırlandırmak dışarıda kalanları sonsuza dek göz ardı edeceğiniz anlamına gelmiyor. Tanımladığınız müşteri kitlesiyle ilgili hedeflerinize ulaştığınızda, işiniz için her zaman yeni bir segment belirleyebilirsiniz.

Hedef pazarınızı bir kez tanımladığınızda daha da ileriye giderek bu pazar içindeki ideal müşterinizi tanımlamak isteyeceksiniz. İdeal müşteri adayınızın yaş, cinsiyet gibi demografik bilgilerinin yanında psikografik özelliklerini de tanımlamaya çalışın. Psikografik özellikler ideal müşterinizin eğilimleri, değerleri ve yaşam biçimiyle ilgili bilgilerdir. Bu bilgiler size onu en çok neyin motive ettiği ile ilgili daha derin bir iç görü kazandıracaktır.

Bu konuda düşünmek ve beyin fırtınası yapmak için gerçekten zaman ayırın ve ideal müşterinizin demografik ve psikografik özelliklerini listeleyin. Bu sayede pazarlama iletişiminizde doğrudan onların ihtiyaçlarına parmak basarak ilgilerini çekebilirsiniz.

2. Farklılaşın, kalabalıktan sıyrılın.

Kimse sıradan şirketlerle çalışmak istemez. Onlara sıradan olmadığınızı nedenleriyle birlikte gösterin.

Kimse sıradan şirketlerle çalışmak istemez. Onlara sıradan olmadığınızı nedenleriyle birlikte gösterin.

İşinizi objektif bir gözle değerlendirin ve sizi benzersiz yapan özellikleri bulmaya çalışın. Bulduğunuz özellikleri işinizin merkezine yerleştirin.

Unutmayın, rakiplerinizden bütünüyle farklı olmak zorunda değilsiniz. Bu daha çok KENDİNİZ olmakla ilgili bir şey.

İşe kendi hikâyenizi anlatmakla başlayın. İşinizi bugün bu noktaya getiren deneyimlerinizi paylaşın. Benzer problemler karşısında diğer müşterilerinizle elde ettiğiniz başarıları gösterin. Hedeflediğiniz müşterilerin sizin kişiliğinizi, heyecanınızı ve sorunlarını çözmenizi sağlayacak azminizi görmelerini sağlayın.

Kimse sıradan şirketlerle çalışmak istemez. Onlara sıradan olmadığınızı nedenleriyle birlikte gösterin. Rakiplerinizi bu şekilde alt edeceğinizden şüpheniz olmasın.

3. Herkes İçin Her Şey Olmaya Çalışmayın

Sevgili adayı arama konusunda deneyimli olanlar kimlerin kendilerini çekici bulduklarını çok iyi bilirler. Çünkü kendileri için ideal olan adayın nitelikleri ile ilgili net bir fikirleri vardır.

Sevgili adayı arama konusunda deneyimli olanlar kimlerin kendilerini çekici bulduklarını çok iyi bilirler. Çünkü kendileri için ideal olan adayın nitelikleri ile ilgili net bir fikirleri vardır.

 

Çoğu küçük işletme sahibinin inandığının aksine herkesin her ihtiyacını karşılamaya çalışmak başarısızlığa giden en kestirme yollardan biridir.
Bunu yaptığınızda kaynaklarınızı ve enerjinizi odaklayabilmeniz mümkün olmaz ve işiniz de bundan ciddi zarar görür. Tanımladığınız hedef pazarı ve ideal müşterinizi göz önünde bulundurarak ürün ve hizmetlerinizin de sınırlarını belirleyin ve sadece onları pazarlayın. Sonuçta müşteri adaylarınız sizi konumlandığınız alanda uzman olarak görecek ve bu da size ciddi bir rekabet avantajı kazandıracaktır.

Bir kere hedef pazarınızı ve benzersiz konumunuzu belirlediğinizde gerisi çok daha kolay olur.

Sevgili adayı arama konusunda deneyimli olanlar kimlerin kendilerini çekici bulduklarını çok iyi bilirler. Çünkü kendileri için ideal olan adayın nitelikleri ile ilgili net bir fikirleri vardır. Asla “herhangi biriyle” görüşmek istemezler.

Peki bir işletme sahibi olarak sizi en çok kim çekici bulacak? Tabii ki, sizi sorunlarını çözebilecek EN İYİ alternatif olarak gören ideal müşteri adaylarınız. Çünkü onlara daha fazla aramalarına gerek kalmadığını gösterdiğiniz için en mükemmel aday olduğunuzdan şüphe duymayacaklar.

Özetlersek, müşteri adaylarınız odaklanmış pazarlama iletişiminiz sayesinde kendilerinin hedef pazarınızın içinde olduğunu anlayacak, rakiplerinizden nasıl farklılaştığınızı görecek ve tıpkı kendileri gibi olan başka müşterilere de başarılı bir şekilde hizmet vermekte olduğunuzu fark edecekler.

İdeal müşterinize daha çekici görünmek için haftalık planınız:

  • İşe mevcut müşteri portföyünüzü gözden geçirmekle başlayın. Çalışmaktan heyecan duyduklarınızı not ederek kendi ideal müşteri listenizi oluşturun.
  • Listelediğiniz ideal müşterilerinizi nasıl bulduğunuzu yazın. Hepsi aynı hedef pazarda mı yer alıyor, belirleyin.
  • Analiziniz sonrasında pazarlama faaliyetlerinizi odaklayacağınız belirli bir hedef pazar seçin.
  • Şu andaki işinizi neden ve nasıl kurduğunuzu anlatan hikâyenizi yazın. Bu hikâyeden etkili olduğunu düşündüğünüz bir bölümü pazarlama iletişiminizde kullanmaya başlayın.
  • İdeal müşterileriniz en çok nerelerde takılıyor? Hangi gazeteleri okuyor, hangi programları izliyorlar? Hangi sosyal mecrayı daha çok takip ediyorlar? Bu şekilde en az 3 yer belirleyin, buralarda görünmeye ve çözdüğünüz sorunlardan bahsetmeye başlayın.

 

Kaynak: Sydni Craig-Hart, The Secrets of Success Blog

0 comments
Submit comment