11 Yıldır Tutkunuzdan İlham Alıyoruz

Nasıl geçti biz de anlamadık. Tam 11 yıl olmuş. Geriye dönüp bizi 11 yıldır neyin heyecanlandırdığını sorduğumuzda yanıtlamamız çok uzun sürmedi: “Tutku”, hep bizim en temel motivasyon kaynağımız oldu. İşine tutkuyla bağlı, büyük hedefleriyle gelen müşteriler bizi her zaman daha çok heyecanlandırdı. İlham veren markaları bu tutkudan aldığımız ilhamla tasarladık. Uzun lafın kısası müşterilerimizden tedarikçilerimize, iş arkadaşlarımıza kadar en büyük ilham kaynağımız her zaman tutku oldu.

11 yıldır bize tutkularıyla ilham veren herkese gönülden teşekkür ederiz.

Apple Çalışanları Tasarımı Neden Picasso’dan Öğreniyor?

Konu basitlik olunca bazen anlaşılması da zor oluyor. Örneğin bizim 11 yıldır mottomuzda yer alan “Design Simple / Basit Tasarla” ifadesini çoğu zaman anlatmakta güçlük çekmişizdir. Apple’ın basitlik konusundaki tavrı konuyu net bir şekilde özetlerken, Drake Baer’ın Business Insider’da yazdığı makale meseleye son noktayı koyuyor:

Apple çalışanları, şirketin çok gizli “Apple Nasıl Yapar” kursunda Pablo Picasso’nun meşhur çizim serisi ile eğitilirler.

Devamını Oku

Millenial Kuşağı Hakkında Bilmek İstediğiniz Her Şey – [İnfografik]

1981 ve sonrasında doğdular. Onlara Millenial Kuşağı deniyor. Bugünün yeni tüketici kitlesi. %66’sı markaları sosyal medyada takip ediyor, %41’i markalarla etkileşim içinde olmayı seviyor.  Günde 43 kez cep telefonlarını kontrol ediyorlar. Pazarlama dünyası onların peşinde. Ne yerler, ne içerler, nasıl alışveriş yaparlar?

İşte yapılan son araştırmalara göre Millenial Kuşağı:

Devamını Oku

Müşteri Adaylarınıza Daha Çekici Görünmek İçin Hemen Yapabileceğiniz 3 Şey

Müşteri adaylarınızın ortak özelliği sorunlarını çözecek beyaz atlı prenslerini arıyor olmalarıdır. Yapmanız gereken sadece sunduğunuz çözümleri anlatmak değil, aynı zamanda onlar için EN İYİ seçenek olduğunuzu bilmelerini sağlamaktır.

Devamını Oku

Markaların Logo Evrimi

Markaların Logo Evrimi

Coca-Cola’dan Sosyal Medya Bağımlıları İçin Süper Çözüm: Sosyal Medya Kalkanı

Mobil kullanımın artmasıyla her geçen gün daha da yaygınlaşan sosyal medya bağımlılığı için Coca-Cola müthiş bir ürün tasarladı: Sosyal Medya Kalkanı (Social Media Guard).

Köpek yakalığından esinlenerek tasarlanan ürünün kendisi bile durumun ne kadar vahim olduğunu gösteriyor aslında. Kullanan kişi elindeki telefona her zaman alışık olduğu şekilde bakamadığı için etrafındaki gerçek mutlulukları keşfetme ve bunları sevdikleriyle “gerçekten” paylaşma şansını yakalıyor. Kısaca “Kaldır kafanı artık şu telefondan ve burnunun dibindeki gerçek hayatı keşfet!” diyor.

Coca-Cola, tanıtım filminde ürünü “Sosyal Medya Kalkanı, sosyalliği ‘medya’ dan çıkarıp ait olduğu yere, yani yaşamın içine koyar.” şeklinde tanımlıyor. Coca-Cola kırmızısı renginde tasarlanan ürün aslında “gerçeklik” ve “mutluluk” kavramları üzerine kurulu global marka konseptini de mükemmel bir şekilde destekliyor.

Eğer siz de bu yazıyı mobil telefonunuzdan okuyorsanız telefonunuzu bırakın ve etrafınıza bakın. Ama bunu yapmadan hemen önce paylaşın ki, herkes duysun, herkes bilsin.

Yılın En Seksi Rengi: Radyant Orkide

Global renk otoritesi Pantone onu 2014 yılının rengi olarak seçti: Radiant Orchid yani Radyant Orkide. Işıltılı, kadınsı ve seksi. Sihirli, büyüleyici ve gizemli bir renk.

Devamını Oku

Psikoloji ve Reklam

Reklamların tüketicilerin satın alma kararlarını nasıl etkilediğini anlatan güzel bir video:

Yaratıcı Kalmanın 29 Yolu

Tipografi Tutkunları İçin Helvetica Bira

Helvetica Beer

Grafik tasarım ve tipografi aleminde Helvetica fontunun yeri ayrıdır (mesela Helvetica’nın 51.yılına ithafen yapılan tasarımlara buradan bir göz atabilirsiniz).

Rus tasarımcı Sasha Kischenko da Helvetica fontunu kullanarak harika bir bira markası ve ambalaj konsepti tasarlamış.

Kischenko’nun “Helvetica Bira” ismini verdiği bu konsept markanın ambalajı üzerindeki numara biranın alkol oranını, kutunun rengi ise biranın tipini (lager veya stout) belirtiyor.

Şimdilik sadece konsept olarak tasarlanan bu ürün gerçekten üretilse kreatif camiada hayli müşterisi olur gibi görünüyor.

Helvetica Beer Konsept Marka Ambalaj Tasarımı