Terzi Söküğünü Dikti

Terzi bu defa söküğünü dikmeyi başardı.

Şu anda ziyaret etmekte olduğunuz yeni web sitemiz, yenilenen tasarımı ve içeriği ile Mayıs ayı başında yayına başladı.

Merak içindeyim, hemen bir göreyim diyorsanız buyrun buradan başlayabilirsiniz.

Pazarlama ve Fizik Kuralları Arasındaki Benzerlikler [Video]

Google’da pazarlama direktörü olan Dan Cobley’in “What physics taught me about marketing (Fizik bana pazarlama hakkında ne öğretti)” isimli TED konuşması fizik kuralları ve pazarlama arasındaki ilginç benzerliklere dikkat çekiyor.

Pazarlama Yöneticileri Nasıl Bir Ajans İstiyor? [Araştırma / İnfografik]

Pazarlama iletişimi, çoğunlukla pazarlama yöneticileri ve bu alanda profesyonel hizmet sunan ajansların birlikte yürüttüğü bir süreç. Sektördeki 20 yılı aşkın deneyimim süresince masanın her iki tarafında da yer almış biri olarak rahatlıkla söyleyebilirim ki, müşteri ve ajans arasındaki ilişkinin dinamikleri başlı başına bir kitap konusu zaten. O nedenle bu nacizane blog yazısında konunun fazla derinlerine inmeye kalkışmadan, son dönemde yapılmış önemli bir araştırmayı ve bu araştırmanın sonuçlarını özetleyen infografiği paylaşmak istiyorum.

Horn Group ve Kelton Research tarafından, alanında en az 5 yıl deneyimli 300 pazarlama yöneticisi ile görüşülerek gerçekleştirilen “The CMO Challenge” adlı araştırmanın sonuçları geçtiğimiz Ağustos ayının başında açıklandı.

Araştırmanın öne çıkan sonuçlarından biri pazarlama yöneticilerinin üçte ikisinin (%68) daha küçük ajanslarla çalışmayı tercih ettiklerini ortaya koyuyor. Yine %77 gibi büyük bir çoğunluk ajanslarla bir tedarikçi gibi değil, bir stratejik ortak gibi çalışmak istiyor.

Araştırmada dikkat çeken sonuçlardan biri de pazarlama yöneticilerinin, ajanslarından kendilerini yüreklendirmelerini ve yenilikler sunmalarını bekliyor olmaları. Bununla birlikte araştırmaya katılan pazarlama yöneticilerinin sadece %3’ü mevcut ajanslarından bunu gördüklerini belirtmiş.

Sonuç olarak araştırmanın öne çıkan sonuçlarını göz önünde bulundurduğumuzda, pazarlama yöneticilerinin tercih ettiği ajans profilini şu şekilde özetlemek mümkün: Devamını Oku

Derren Brown Reklamcıları Kendi Silahları İle Vuruyor – Subliminal Advertising

Derren Brown

Derren Brown… kimileri ona psikolojik illüzyonist dese de zihin manipülatörü demek daha doğru. Kendine özgü yönetmleriyle insanları etkiliyor ve istediği şekilde düşünmelerini, istediği şekilde davranmalarını sağlıyor. Üstelik insanlar bunu kendi fikirleri, kendi kararlarıymış gibi yapıyor.

Aşağıdaki videoda Derren bu kez, benzer bir şekilde insanların zihinlerini manipüle etmeye çalışan biz pazarlama iletişimcilerini hedef alıyor.

İki reklamcıyla buluşan Derren, onlardan doldurulmuş ölü hayvan satan bir mağaza için yeni bir isim, logo ve slogan tasarlamalarını istiyor. Bunun için yarım saat süre veriyor. Bu arada aynı konuda kendi yaptığı eskizleri de reklamcılara bırakıyor, tabii görmeyecekleri şekilde.

Gerisi videoda…
Devamını Oku

Bir Ekmek Reklamı: Lieken Urkorn

Dir.Luca Robecchi
Production Company: Brwfilmland
Agency: DraftFCB
Editor: Luca Garavoglia

Bay Meraklı Bir Reklam Yıldızıymış Meğer

80’li yıllarda Cenk Koray’ın sunduğu Tele Pazar programını bilenler çok iyi hatırlar Bay Meraklı‘yı. O tek çizgilik animasyonu, müziği, kendine has konuşmaları ve benzersiz karakteriyle yüzümüzü güldüren Bay Meraklı, bir reklam yıldızı olarak doğmuş meğer.

İtalyan animasyon ustası Osvaldo Cavandoli’nin (1920-2007) 1969 yılında bir televizyon programı için La Linea (The Line / Çizgi) ismiyle yarattığı karakteri daha sonra Lagostina isimli mutfak gereçleri firması reklam kampanyasında kullanmak üzere sahiplenmiş.


Devamını Oku

Sosyal Medya Devrimi 2010

Hala sosyal medyanın geçici bir heves olduğunu düşünüyorsanız, bu videoyu izleyin ve sonra tekrar düşünün.

Perakende Mağazacılık ve Deneyimsel Pazarlama

Geçtiğimiz günlerde Altınbaş Mücevherat Grubu Başkanı sevgili Ali Bulut bir yazısını paylaştı benimle. Yazının adı “Caretta Caretta, Musteris Fidelis ve Deneyimsel Pazarlama”.

Caretta Caretta

Özellikle perakendecilikteki marka iletişimi, satış ve müşteri ilişkileri sürecine farklı ve doğru bir açıdan yaklaşan bu yazıyı, bugünkü yoğun rekabet ortamında başarı elde etmeye çalışan herkesin okuması gerektiğini düşünüyorum.

Ali Bulut, müşterilerin, satın alma ihtiyaçlarını belirlemelerinden mağazaya gelene kadar yaşadıkları süreci, Caretta Caretta’ların yumurtlama aşamasından itibaren hayatta kalabilmek için verdikleri yaşam mücadelesine benzeterek şunları söylüyor:

Devamını Oku