Pazarlama Yöneticileri Nasıl Bir Ajans İstiyor? [Araştırma / İnfografik]

Pazarlama iletişimi, çoğunlukla pazarlama yöneticileri ve bu alanda profesyonel hizmet sunan ajansların birlikte yürüttüğü bir süreç. Sektördeki 20 yılı aşkın deneyimim süresince masanın her iki tarafında da yer almış biri olarak rahatlıkla söyleyebilirim ki, müşteri ve ajans arasındaki ilişkinin dinamikleri başlı başına bir kitap konusu zaten. O nedenle bu nacizane blog yazısında konunun fazla derinlerine inmeye kalkışmadan, son dönemde yapılmış önemli bir araştırmayı ve bu araştırmanın sonuçlarını özetleyen infografiği paylaşmak istiyorum.

Horn Group ve Kelton Research tarafından, alanında en az 5 yıl deneyimli 300 pazarlama yöneticisi ile görüşülerek gerçekleştirilen “The CMO Challenge” adlı araştırmanın sonuçları geçtiğimiz Ağustos ayının başında açıklandı.

Araştırmanın öne çıkan sonuçlarından biri pazarlama yöneticilerinin üçte ikisinin (%68) daha küçük ajanslarla çalışmayı tercih ettiklerini ortaya koyuyor. Yine %77 gibi büyük bir çoğunluk ajanslarla bir tedarikçi gibi değil, bir stratejik ortak gibi çalışmak istiyor.

Araştırmada dikkat çeken sonuçlardan biri de pazarlama yöneticilerinin, ajanslarından kendilerini yüreklendirmelerini ve yenilikler sunmalarını bekliyor olmaları. Bununla birlikte araştırmaya katılan pazarlama yöneticilerinin sadece %3’ü mevcut ajanslarından bunu gördüklerini belirtmiş.

Sonuç olarak araştırmanın öne çıkan sonuçlarını göz önünde bulundurduğumuzda, pazarlama yöneticilerinin tercih ettiği ajans profilini şu şekilde özetlemek mümkün:

  • Uygulama kabiliyeti yüksek
  • Yenilikçi fikirlerle müşterisini yüreklendiren
  • Daha küçük ve belirli bir alanda uzmanlaşmış
  • Müşterisiyle bir tedarikçi gibi değil stratejik ortak gibi çalışan

Pazarlama Yöneticileri Nasıl Bir Ajans İstiyor? - İnfografik

Kaynak: Horn Group – What CMOs Want in An Agency?

0 comments
Submit comment