Petrol Ofisi ve Yaban Pek Yaman!

TV programları ya da dizilerdeki karakterleri reklamlarda kullanmak yeni birşey değil elbette. Bununla birlikte bir karakteri yaşadığı ortamdan çıkarıp başka ilgisiz bir yere, özellikle bir reklama monte etmeye kalktığınızda aynı tadı vermiyor. Yani yavan kalıyor. Nedeni de çoğunlukla o karakterin doğduğu, büyüdüğü ve beslendiği senaryodan ve diğer karakterlerden uzaklaşması diye özetlenebilir belki. Bunun en iyi (ya da en kötü) örnekleri Avrupa Yakası karakterleriydi bence: Burhan da, Dilber Hala da oynadıkları reklamlarda zorlama kalmış, dizideki enerjilerini yansıtamamışlardı.

Oysa Petrol Ofisi‘nin Yaban’lı reklamları böyle olmamış. Reklam’daki Yaban, zorlama durmuyor, orjinal Yaban karakterinin enerjisini başarılı bir şekilde reklama yansıtıyor. Üstelik bunu reklam mesajını gölgelemeden yapabilmeyi de başarıyor. Bunda karakterin özünü iyi yakalamış, zorlamaya kaçmamış reklam metninin de payı büyük mutlaka. Reklamın sonundaki Kadir İnanır da ayrı bir sürpriz espri tabii; reklamın tekrar seyredilebilirliğini arttıracak bir unsur.

Kısacası Yaban’lı Petrol Ofisi yavan olmak bir yana pek bir yaman olmuş.

0 comments
Submit comment