Archive
Reklam

Psikoloji ve Reklam






Reklamların tüketicilerin satın alma kararlarını nasıl etkilediğini anlatan güzel bir video:




Pazarlama ve Fizik Kuralları Arasındaki Benzerlikler [Video]






Google’da pazarlama direktörü olan Dan Cobley’in “What physics taught me about marketing (Fizik bana pazarlama hakkında ne öğretti)” isimli TED konuşması fizik kuralları ve pazarlama arasındaki ilginç benzerliklere dikkat çekiyor.




Derren Brown Reklamcıları Kendi Silahları İle Vuruyor – Subliminal Advertising






Derren Brown… kimileri ona psikolojik illüzyonist dese de zihin manipülatörü demek daha doğru. Kendine özgü yönetmleriyle insanları etkiliyor ve istediği şekilde düşünmelerini, istediği şekilde davranmalarını sağlıyor. Üstelik insanlar bunu kendi fikirleri, kendi kararlarıymış gibi yapıyor. Aşağıdaki videoda Derren bu kez, benzer bir şekilde insanların zihinlerini manipüle etmeye çalışan biz pazarlama iletişimcilerini hedef alıyor. İki reklamcıyla Devamını Oku




Bir Ekmek Reklamı: Lieken Urkorn






Dir.Luca Robecchi Production Company: Brwfilmland Agency: DraftFCB Editor: Luca Garavoglia




Bay Meraklı Bir Reklam Yıldızıymış Meğer






80’li yıllarda Cenk Koray’ın sunduğu Tele Pazar programını bilenler çok iyi hatırlar Bay Meraklı‘yı. O tek çizgilik animasyonu, müziği, kendine has konuşmaları ve benzersiz karakteriyle yüzümüzü güldüren Bay Meraklı, bir reklam yıldızı olarak doğmuş meğer. İtalyan animasyon ustası Osvaldo Cavandoli’nin (1920-2007) 1969 yılında bir televizyon programı için La Linea (The Line / Çizgi) ismiyle yarattığı Devamını Oku




Petrol Ofisi ve Yaban Pek Yaman!






TV programları ya da dizilerdeki karakterleri reklamlarda kullanmak yeni birşey değil elbette. Bununla birlikte bir karakteri yaşadığı ortamdan çıkarıp başka ilgisiz bir yere, özellikle bir reklama monte etmeye kalktığınızda aynı tadı vermiyor. Yani yavan kalıyor. Nedeni de çoğunlukla o karakterin doğduğu, büyüdüğü ve beslendiği senaryodan ve diğer karakterlerden uzaklaşması diye özetlenebilir belki. Bunun en iyi Devamını Oku




Yeni Rakı’dan Yasak Delen Reklam






Yeni düzenlemeye göre rakı reklamlarında balık, kavun, beyaz peynir, meze vb. görsel ve “iştah açıcı” unsurlar kullanılamayacakmış. Varsın kullanılmasın, Yeni Rakı, yeni reklam kampanyasıyla ‘balık yasağını’ öyle bir delip geçmiş ki, tutabilene aşkolsun! Duymuşsunuzdur belki. Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurumu (TAPDK) alkollü içki reklamlarına ilişkin getirdiği yeni düzenlemede reklamlarda rakının yanında balık ve beyaz Devamını Oku




Pepsi ve Seda Sayan






Pepsi ve Seda Sayan… Kırk yıl düşünsem bir arada göreceğim aklıma gelmeyecek, hatta bir arada görmek istemeyeceğim iki isim. Hani insana “Yok artık!” dedirtecek türden bir durum yani. Pepsi’nin hedef kitlesi olmadığım kesin. Ama konu bu değil. Fazla TV izlemememe rağmen reklamı çok sık görüyorum. Bu da ya medya planlama hatası olduğunu gösteriyor ya da Devamını Oku




Birkaç “İyi Fikir”!






Hazır “reklam ajansınız ile asla pazarlık yapmayın, markanızın ihtiyacı olan ‘iyi fikirleri’ bu şekilde elde edemezsiniz” demişken, bir kaç “iyi fikir” örneğini burada paylaşmak istiyorum. Özellikle,  “reklamın ‘iyi’si ‘kötü’sü olmaz” diye düşünenler için yaratıcı iletişimin gücünü gösteren bir kaç “iyi fikir”: Avustralya Postanesinin mektup yazmayı özendirmeyi amaçlayan reklamı: “Birine gerçekten dokunmak istiyorsanız, ona bir mektup Devamını Oku




Reklam Ajansınız İle Asla Pazarlık Yapmayın!






Geçtiğimiz günlerde Reklamcılar Derneği bir reklam kampanyası başlattı. Kampanyanın özü, reklamverenlerin, reklam ajansları ile yaptıkları kıyasıya pazarlıkların, reklam ajanslarından almaları gereken hizmetin kalitesini düşüreceği yönünde. Zaten uzun zamandır sektörün gündeminde olan bu konuya Reklamcılar Derneği’nin sonunda el atması pek de şaşırtıcı olmadı, hatta geç bile kalındı. Bu sorunun kaynağı biraz eskilere dayanıyor aslında. Reklamverenler, 2001 Devamını Oku