Archive
Marka Kimliği

İçgörüye Dayalı Ambalaj Tasarımı

İçgörü marka iletişiminin en kritik kavramlarından biri: Hedef kitlenizin zihninin, hatta kalbinin içini görerek, nasıl düşündüğünü, nasıl hissettiğini anlamayı ifade eden bir terim. Başka bir deyişle hayata onun gözleriyle bakabilmek, onun zihniyle düşünebilmek ve -iyi gününde, kötü gününde- onun gibi hissedebilmekle ilgili. Böyle bir bilgiye sahip olmak elbette kolay değil. Çünkü içgörü kolayca elde edilebilecek türden bir “bilgi”den ziyade, ulaşılması Devamını Oku

Pizza Hut’ın Yeni Logosu

Amerikan restoran zinciri Pizza Hut önceki gün New York’da düzenlediği bir basın toplantısı ile yeni logosunun tanıtımını yaptı. Şirketin yeni CEO’su David Gibbs‘in “Pizza Hut’ın kurulduğundan bu yana gerçekleştirdiği en büyük değişimlerden biri” olarak adlandırdığı bu re-branding çalışması kapsamında markanın yeni menüsü ile birlikte yeni sloganı da tanıtıldı: “The Flavor of Now”.

Tipografi Tutkunları İçin Helvetica Bira

Grafik tasarım ve tipografi aleminde Helvetica fontunun yeri ayrıdır (mesela Helvetica’nın 51.yılına ithafen yapılan tasarımlara buradan bir göz atabilirsiniz). Rus tasarımcı Sasha Kischenko da Helvetica fontunu kullanarak harika bir bira markası ve ambalaj konsepti tasarlamış. Kischenko’nun “Helvetica Bira” ismini verdiği bu konsept markanın ambalajı üzerindeki numara biranın alkol oranını, kutunun rengi ise biranın tipini (lager veya stout) Devamını Oku

Derren Brown Reklamcıları Kendi Silahları İle Vuruyor – Subliminal Advertising

Derren Brown… kimileri ona psikolojik illüzyonist dese de zihin manipülatörü demek daha doğru. Kendine özgü yönetmleriyle insanları etkiliyor ve istediği şekilde düşünmelerini, istediği şekilde davranmalarını sağlıyor. Üstelik insanlar bunu kendi fikirleri, kendi kararlarıymış gibi yapıyor. Aşağıdaki videoda Derren bu kez, benzer bir şekilde insanların zihinlerini manipüle etmeye çalışan biz pazarlama iletişimcilerini hedef alıyor. İki reklamcıyla Devamını Oku

Packard Bell Logosunu Yeniledi, Gençleşti!

Birçok marka, geliştirtiği yeni iş stratejileri ve değişen pazar koşullarına uyum sağlamak amacıyla marka ya da kurum kimliklerini revize ediyor. Bunlardan biri de Packard Bell. Dünyanın en ünlü ve lider bilgisayar markalarından Packard Bell, çok markalı pazarlama stratejisinin bir parçası olarak marka kimliğini ve logosunu yeniledi. Yeni logoda “Packard Bell” yazısı ile birlikte “PB” harfleri Devamını Oku