Archive
Tag "marka"

İçgörüye Dayalı Ambalaj Tasarımı

İçgörü marka iletişiminin en kritik kavramlarından biri: Hedef kitlenizin zihninin, hatta kalbinin içini görerek, nasıl düşündüğünü, nasıl hissettiğini anlamayı ifade eden bir terim. Başka bir deyişle hayata onun gözleriyle bakabilmek, onun zihniyle düşünebilmek ve -iyi gününde, kötü gününde- onun gibi hissedebilmekle ilgili. Böyle bir bilgiye sahip olmak elbette kolay değil. Çünkü içgörü kolayca elde edilebilecek türden bir “bilgi”den ziyade, ulaşılması Devamını Oku

11 Yıldır Tutkunuzdan İlham Alıyoruz

Nasıl geçti biz de anlamadık. Tam 11 yıl olmuş. Geriye dönüp bizi 11 yıldır neyin heyecanlandırdığını sorduğumuzda yanıtlamamız çok uzun sürmedi: “Tutku”, hep bizim en temel motivasyon kaynağımız oldu. İşine tutkuyla bağlı, büyük hedefleriyle gelen müşteriler bizi her zaman daha çok heyecanlandırdı. İlham veren markaları bu tutkudan aldığımız ilhamla tasarladık. Uzun lafın kısası müşterilerimizden tedarikçilerimize, iş arkadaşlarımıza kadar en büyük ilham kaynağımız Devamını Oku

Dünya Markalar Liginde Son Durum

“Brand Channel Readers’ Choise 2006” anketi sonuçları açıklandı. Daha önce “Dünya Markası Olmak” başlıklı yazıda Brand Channel’dan ve her yıl düzenli olarak gerçekleştirdiği “Readers’ Choise” anketinden bahsetmiştik. Kısaca tekrar hatırlatayım: Brand Channel, “branding” alanında dünyanın önde gelen online yayınlarından biri. Arkasında ise bu sektörden ve dünya markalarından hiç de uzakta durmayan Interbrand adlı markalaştırma ajansı Devamını Oku

Dünya Markası Olmak

“Dünya markası olmak” söylemi son yıllarda fazlasıyla tartışılır bir hale geldi. Kim dünya markası, kim değil, dünya markası olmak ne demek? vb. konularda herkes bir şeyler söylüyor. Konuyla yakından ilgilenenlere Güven Borça’nın “Bu Topraklardan Dünya Markası Çıkar mı?” adlı kitabını tavsiye edebilirim. Kimin dünya markası olduğunu kimin olmadığını açıkça ortaya koymaya yeter mi bilmiyorum ama Devamını Oku