Archive
Markalaşma

18. Yılda Marka Yaratmak Üzerine Birkaç Afili Laf

  Marka yaratmak, markalaştırmak, marka inşa etmek. Biz marka profesyonelleri böyle afili laflar etmeyi pek severiz. Oysa marka dediğimiz şey öyle “ol” deyip de oldurulan bir şey değil. Önce gerçekten insanların hayatına dokunan ve seni ayrıştıran sürdürülebilir bir değer yaratacaksın. Sonra o değerin net bir şekilde anlaşılmasını, deneyimlenmesini sağlayacaksın. Her şey yolunda giderse önce o Devamını Oku

İnovasyon ve Markalaşma Üzerine

Önce inekleri mora boyamakla başladık işe. Ardından farklılık yaratan iş modellerini ve dünya markalarının başarı öykülerini konuşur olduk. “Benchmark” adı altında ufaktan sebeplenmeye başladık bu hikayelerden. Çoğunlukla “işin modelini” tam olarak kavrayamasak da yine de görüntüyü kurtarmaya çalıştık en azından. Mesela İspanyol Zara markasının hazır giyim perakendeciliği alanında dünya çapındaki başarısı, Türkiye’de bir “Zaramania” hastalığına Devamını Oku