Archive
Pazarlama İletişimi

Müşteri Adaylarınıza Daha Çekici Görünmek İçin Hemen Yapabileceğiniz 3 Şey

Müşteri adaylarınızın ortak özelliği sorunlarını çözecek beyaz atlı prenslerini arıyor olmalarıdır. Yapmanız gereken sadece sunduğunuz çözümleri anlatmak değil, aynı zamanda onlar için EN İYİ seçenek olduğunuzu bilmelerini sağlamaktır.

Pazarlama ve Fizik Kuralları Arasındaki Benzerlikler [Video]

Google’da pazarlama direktörü olan Dan Cobley’in “What physics taught me about marketing (Fizik bana pazarlama hakkında ne öğretti)” isimli TED konuşması fizik kuralları ve pazarlama arasındaki ilginç benzerliklere dikkat çekiyor.

Pazarlama Yöneticileri Nasıl Bir Ajans İstiyor? [Araştırma / İnfografik]

Pazarlama iletişimi, çoğunlukla pazarlama yöneticileri ve bu alanda profesyonel hizmet sunan ajansların birlikte yürüttüğü bir süreç. Sektördeki 20 yılı aşkın deneyimim süresince masanın her iki tarafında da yer almış biri olarak rahatlıkla söyleyebilirim ki, müşteri ve ajans arasındaki ilişkinin dinamikleri başlı başına bir kitap konusu zaten. O nedenle bu nacizane blog yazısında konunun fazla derinlerine Devamını Oku

Media Markt ve Darty

Geçtiğimiz hafta yeni bir teknoloji market açıldı Türkiye’de: Media Markt. Yer yerinden oynadı adeta. Açılış günü mağaza önünde oluşan izdiham tüm medyada ilk sırada yer aldı. Peki bu izdiham neden oluştu? Media Markt ne söyledi, nasıl söyledi de herkes sanki kıtlıktan çıkmış gibi açılış günü saatler öncesinden yığıldı mağaza önüne? Media Markt’ın temel mesajı şuydu: Devamını Oku

Reklam Ajansınız İle Asla Pazarlık Yapmayın!

Geçtiğimiz günlerde Reklamcılar Derneği bir reklam kampanyası başlattı. Kampanyanın özü, reklamverenlerin, reklam ajansları ile yaptıkları kıyasıya pazarlıkların, reklam ajanslarından almaları gereken hizmetin kalitesini düşüreceği yönünde. Zaten uzun zamandır sektörün gündeminde olan bu konuya Reklamcılar Derneği’nin sonunda el atması pek de şaşırtıcı olmadı, hatta geç bile kalındı. Bu sorunun kaynağı biraz eskilere dayanıyor aslında. Reklamverenler, 2001 Devamını Oku

İnovasyon ve Markalaşma Üzerine

Önce inekleri mora boyamakla başladık işe. Ardından farklılık yaratan iş modellerini ve dünya markalarının başarı öykülerini konuşur olduk. “Benchmark” adı altında ufaktan sebeplenmeye başladık bu hikayelerden. Çoğunlukla “işin modelini” tam olarak kavrayamasak da yine de görüntüyü kurtarmaya çalıştık en azından. Mesela İspanyol Zara markasının hazır giyim perakendeciliği alanında dünya çapındaki başarısı, Türkiye’de bir “Zaramania” hastalığına Devamını Oku

Ah Burgaz Ah! Biraz Geç Olmadı mı?

Son günlerde Burgaz Rakı’nın “Yaş Üzüm Rakısı” ilanlarını görmeye başladım gazetelerde. Yeni çıkmış ve neden olduğunu anlayamasam da “sınırlı sayıda” üretilmiş. Yaklaşık 2 sene önce ilk kez Efe Rakı çıkarmıştı “Yaş Üzüm Rakısı”nı. İlanlarında yeni ürün çarpıcı bir görsel ve etkileyici bir anlatımla tanıtılıyor, ardından da “sınırlı sayıda” üretildiği belirtilerek ürüne ayrı bir değer katılıyordu. Devamını Oku