Sosyal Medya Kullanıcılarının İlgi Alanları ve İstatistikler

Sosyal medya kullanıcılarının ilgi alanları birbirlerine göre belirgin farklar gösteriyor. Örneğin Twitter’cılar daha çok haber tüketirken, MySpace üyeleri oyun ve eğlence istiyor, Facebook’çular hem haber hem de topluluk ilişkileriyle ilgilenirken, Digg kullanıcılarının ilgi alanları neredeyse sınırsız.

Sosyal Medya Ağları

Bu bilgiler online reklam ağı Chitika‘dan. Twitter, Facebook, MySapce ve Digg sosyal ağlarından ziyaretçi trafiği alan siteleri kategorisel olarak karşılaştıran Chitika bu sosyal ağ sitelerinin kullanıcı ilgi alanlarını analiz ederek bir rapor hazırlamış. 287,090 görüntülemeye dayanarak hazırlanan rapor her sosyal ağ sitesinin farklı kullanıcı eğilimlerine sahip olduğunu ortaya koyuyor.

Social Sites Traffic by Genre

Raporda en ilgi çekici olan Twitter’dan gelen trafiğin neredeyse yarısının (%47) haber kategorisinde yer alması. Bu da Twitter’ı sıcak haber peşinde koşanların bir numaralı sosyal ağı yapıyor.

Diğer ilgi çekici nokta ise MySapce kullanıcılarının neredeyse haber konularıyla hiç ilgileri olmayışı. MySpace üyeleri onun yerine video oyunları (%28) ve ünlüler ve eğlence (%23) konularına çok daha fazla ilgi gösteriyor. Kendini bu alanda bilinçli olarak konumlamış gibi görünen MySapce gelecekte de bu konumdaki liderliğini sürdürecek gibi duruyor.

Yukarıdaki grafikte de yer alan bu veriler özellikle sosyal medya pazarlamasından yararlanmayı planlayan şirketler, markalar ve reklamcılar için önemli bilgiler içeriyor.

Kaynak: mashable.com

0 comments
Submit comment